Живот в здраве, красота, успех!

И най-дългият път започва с първата крачка" Да поемем напред заедно!



събота, 11 юли 2009 г.

Тим Сейлс "Провалят ли се повечето хора в МЛМ?"

"Провалят ли се повечето хора в МЛМ?

Здравейте, аз съм Тим Сейлс.
Това кратко обяснение е в отговор на твърдението, че повечето хора се провалят в MLM (многопластов маркетинг) или мрежов маркетинг. Първата ми мисъл е да поставя въпроса – кой би изказал такова твърдение? Помислете върху това. Това ще ви разкрие, че този човек се преструва на жертва. Моето предположение е, че някой просто се опитва да се оправдае за това, че се е отказал от мрежовия маркетинг или че никога не се е захванал. Ако погледнете статистиката за колко хора правят пари в сравнение с това колко не правят в/чрез мрежов маркетинг можете да стигнете до заключението, че ДА, хората, които правят пари са по-малко от тези, които не правят. Но не мога да разбера защо хората реагират по този начин за нещо, което не е никак по-различно от много други неща? Същото можем да кажем за всички други неща, които хората опитват. Между другото всеки път като казвам ‘Провалям’ искам да си представите думата в кавички. Ще обясня защо след няколко минути.
Всъщност повечето хора, които си отварят сметка за търгуване с ценни книжа се провалят в търговията с ценни книжа. Повечето хора, които се захващат с недвижимо имущество се провалят без дори една продажба на имот. Повечето хора, които искат да пеят в операта се провалят; повечето хора, които искат да играят професионално се провалят. Повечето хора, които искат да започнат бизнес се провалят. Повечето хора, които искат да свирят на музикален инструмент се провалят. Повечето хора, които искат да влязят във форма се провалят. Така че както е истина, че много хора се провалят в мрежовия маркетинг, то това е така и за всяко друго начинание.
Така че е логично да не гледаме процента на провалилите се, а по-скоро да видим какво са направили те, за да се провалят и какво са направили успелите хора, за да успеят. За тези, които никога не са се занимавали с мрежов маркетинг, моля нека ви обясня колко е заблуждаващо това твърдение, че повечето хора се провалят.
За да влезете в една компания, занимаваща се с мрежов маркетинг, обикновено отнема по-малко от 50 $ да си купите един наръчник, и това е всичко което се изисква, за да влезете в компанията. Логично е, че един нов човек/служител ще си купи някои продукти , за да знае какво ще продава, така че да кажем, че това ще му струва 300 $ (за продуктите и наръчника). И така, според хората, които твърдят, че повечето хора се провалят, ако този човек закупил продукти на стойност 300 $ престане с този бизнес в който и да е бъдещ момент – той се е провалил. Ето как е направена статистиката!
Нека ви представя това в перспектива:
Преди няколко години гледах по телевизията Тайгър Уудс да играе голф. Той замахна - изглеждаше толкова лесно. И така аз реших, че искам да играя голф. Заедно с жена ми отидохме до едно тренировъчно голф игрище близо до дома ни. По една случайност имахме камера у нас, ето защо мога да ви пресъздам това наше преживяване. Не бяхме страхотни в това и решихме, че ще бъде забавно и предизвикателно да се захванем с голф. Отидохме до близкия магазин за голф и си купихме стикове, чанти, обувки, топки за голф, както и няколко книги за обучение и DVD-та. Час по-късно излязохме от магазина похарчили $ 4000. Отидохме до тренировъчното игрище няколко пъти да поиграем, което всеки път ни струваше около 20 долара. Играхме няколко пъти на местен голф терен, което ни струваше $80, а карането в малка голф количка – $30.
Така че всеки път когато играехме това ни струваше 110 долара. И тогава прочетох за едно чудесно голф игрище в Неапол, Флорида, в курорта Риц Карлтън. Отидохме там, и дадохме 700 долара на нощ за хотел и 200 долара на човек, за да играем.
Денят когато играхме навън бе поне 100 градуса и ние се потихме 4 часа нон-стоп. Аз играх ужасно и намразих това преживяване. Намразих го най-вече, защото се представих ужасно, а жегата направи преживяването доста некомфортно. Напуснахме Неапол похарчили 1200 долара, а когато се прибрахме хвърлих стиковете в гаража и оттогава не съм играл. Това голф преживяване ми струва 5000 долара, от които нито долар ми бе върнат. А защо не направих един уебсайт за това как голф индустрията ограбва хората и като погледнеш статистиката шанса да игареш голф като Тайгър Удс е по малко от 0.001%. Защо не се развиках за несправедливостта на това, че реалната цена на един голф стик е 6 $ , а продавача ми взе 100 $ за всеки стик? Не направих такъв уебсайт, защото не се правя на жертва. Аз знам какво се случи. Аз не се провалих на голф, аз просто се отказах. А сега ми позволете да ви посоча някои прилики между моето преживяване с голфа и мрежовия маркетинг.
Да гледам как Тайгър Удс се забавлава бе като да отида развълнуван на бизнес презентация. Отиването до тренировъчното игрище със съпругата ми бе като да поканя приятел да дойде с мен. Изглеждаше забавно и ние си помислихме, че ще се справим добре с това. Купуването на стикове и другите принадлежности бе като да си купиш наръчник и няколко продукта, въпреки че похарчих доста повече пари за голф стикове. Купуването на книги и DVD-та е подобно на купуването на материали за подготовка за мрежов маркетинг. Фактът, че не се справих според моите очаквания онзи ден в Неапол е доста подобно на някой, който не е имал незабавен успех с мрежовия маркетинг. Това, в което съм сигурен е, че всеки който е професионален голф играч е имал дни, в които не е играл според очакванията си, но очевидно не се е отказал. Той е упорствал, продължил е напред.
Тяхното желание да са добри на голф е бил по-голям от желанието им да се откажат.
Истината е, че аз не се провалих на голф – аз се отказах. Всички онези милиони хора с голф стикове в гаражите си, които не играят голф сега също не са се провалили – те са се отказали. Истинските факти са, че не ти е нужно усилие да се откажеш от мрежовия маркетинг, просто трябва да захвърлиш наръчника в гаража си и да не се занимаваш повече с това. Това е всичко, което ти трябва, за да се откажеш.
Така че като чуете някои да твърдят, че повечето хора се отказват от мрежовия маркетинг представете всички онези голф стикове в гаражите на хората и фитнес карти, които вече не са валидни, всички уреди за упражнения вкъщи с висящи по тях дрехи и неизползвани от месеци, всички музикални инструменти стоящи в калъфите си и всички онези наръчници и филми за недвижимо имущество стоящи неизползвани в килерите или на рафтовете.
Ако някой ще твърди, че повечето хора, които се провалят са тези, които не правят пари от мрежов маркетинг, помолете ги да поставят това в перспектива и да го сравнят с всички онези неща, които хората опитват да правят. Ако са поне малко искрени те ще кажат, че няма разлика. Повечето хора се отказват от всичко.
Всъщност в моите ранни дни аз наистина се отказах от мрежовия маркетинг за около 2 седмици. След това реших, че няма да се отказвам, защото това бе моя единствен опит в правенето на големи пари. Посветих се на това да науча бизнеса и спечелих много пари - точно както всеки друг, който някога е постигнал големи неща в живота си. Решението, което прави някой за деня, в който ще се заловят с нещо или за деня, в който ще си купят наръчник, не е важното. Важното решение е това, което те взимат когато осъзнаят какво наистина ще има струва, за да успеят.
Ако Тайгър Удс можеше да излезе на голф игрището и да играе така добре със само няколко месеца практика Nike нямаше да му плащат по 100 мнл. долара да носи логото им. Тайгър е супер (играч), защото се е скъсал от работа. Мрежовият маркетинг не е по-различен.
Бизнесът, просто казано е, човек или компания, които правят живота на хората по-добър.
Това, което трябва да научи човек, за да постигне това в мрежовия маркетинг са комуникативни способности. Комуникативните способности са точно като замаха при голфа – това е нещо, което научаваш, а не с което се раждаш.
Идеята, която имах когато ви помолих да си представите думата ‘Провалям’ в кавички бе, че хората не се провалят, а просто се отказват преди да са се сдобили с необходимите качества, за да направят дадено нещо. Това е! Така че, да се откажеш не е същото като да се провалиш. Така мисля аз.
Нека също така накратко отговоря на твърдението, че шансовете ви да направите големи пари чрез мрежовия маркетинг са нищожни или почти никакви. Съжалявам, че съм малко неуважителен към хората, които изказват подобно твърдение, но това твърдение е нерелевантно. Ако искам да вляза във форма, какви са шансовете ми да успея? А? Това също изглежда като малко неподходящ въпрос, нали? Защо? Защото шансовете нямат нищо общо с моето ставане от дивана и захвърлянето на чипса в боклука.
Шансовете се използват неправилно когато действието, предтсавянето ви може да промени шанса. Ако хвърля едно зарче тук няма никакво представяне, така че някой може да каже, че шансът да хвърля 3 е 1/6. Или ако хвърля монета също не е замесено представяне и шансовете са 50 на 50. Ако си купя лотариен билет също няма замесено представяне, действие, ето защо шансът отново ще бъде замесен.
Но ако се опитам да вкарам една малка голф топка в дупка на голф игрището тук вече е замесено действие, моето представяне. Ако се опитам да изградя свой бизнес също е замесено действие и шансът е нерелевантен. Представянето е, винаги е било и винаги ще бъде базирано на знания и тренировки. И по този начин всеки става по-добър в каквото и да е.
Синът ми ми зададе въпрос, на който бих се радвал да разбера как вие бихте отговорили. Ето неговия въпрос: Татко, какви са шансовете ми да вляза в училищния отбор по голф? Ако беше ваш син, вие как бихте му отговорили? Моят отговор бе: Синко, шансът няма нищо общо с това. Твоето представяне и действия решават дали ще влезеш в тима или не, а не шанса.
Всеки, който постига нещо значимо в живота си го е направил с правилното обучение и тренировки. Аз предлагам и вие да направите същото.
Тим Сейлс.
(Мулти Милионер от Мрежов Маркетинг)

2 коментара:

Unknown каза...

Страхотна статия!

Unknown каза...
Този коментар бе премахнат от автора.